tiistai 7. huhtikuuta 2020

Jasminin koronapäiväkirjasta 4.-6.4.2020

Koronapäiväkirjatehdas Jasminin kolmen päivän tarinoita.


Kevät pukkaa päälle



Korona päiväkirja lauantaina 4.4.2020 Huittinen


Heräsin kello 10:10 ja ajattelin.
että vielä minä haluan nukkua, 
mutta en antannut itselleni yhtään periksi
vaan ampasin ylös
ja menin sohvalle vähäksi aikaa.

Sitten soitti yksi ihminen
ja me puhuttiin hiukan aikaa.

Ajattelin, että nam minullahan on
eilistä puuroa jääkaapissa.
Jos vaikka sen ottaisin ja söisin,
mutta karu totuus tuli julki,
ei siellä jääkaapissa mitään sellaista ollut. 

Olihan minulla noita valmis puuro juttuja,
joita voisin sitten tehdä
ja niin minä sitten tein.
Keitin kahvit ja
söin muita mitä olen tottunut aamulla syömään.

Soitin yhdelle tyypille
ja kysyin kuulumisia,
ja hän oli oikein ihana.
Ainahan se tyyppi on ihana,
ei ole mitään epäselvää että ei olisi.

Huomenna minä saan lainaksi PS2,
jotta sitten olisi jotain tekemistä minullakin.
Odotan sitä innolla,
koska nyt tiedän, että ei ainakaan ole
mitään ongelmaa ajan puuttesta,
minulla on tekemistä yllinkyllin.

Tuolla ulkona on taan ihana ilma,
mutta siellä TAAS tuulee.
Ei varmaankaan ole yhtään lämmintä,
koska tuulee niin hirveästi.

Ajattelin, että mitä jos nyt siivoisin,
mutta en minä taida jaksaa,
koska edellisestä siivouksesta
on niin vähän aikaa.n
Jos vaikka siivoisin vasta ensi viikolla,
kun pyrin siivoamaan ainakin kerran viikossa
jotta tämä läävä pysyisi siistinä.

On se niin hienoa,
että eipä minun tarvitse odotella
muualta sitä ruokaa, 
koska en rupea maksamaan heille siitä ruuasta, 
kun itsekin osaan jotain tehdä.
Eilen tein niin ison annoksen ruokaa,
että riittää siitä sitten muillekkin päiville.

Minua niin harmittaa kun en näe
tuota meidän iki-ihanaa Ari Impolaa.
Hänen kanssa on kiva tehdä yhteistyötä
ja hän antaa ihania tehtäviä,
niinkuin tämänkin ISO KIITOS ARI.

No niin nyt sitten jassu taas pääsi vauhtiin hyi
jassua! Ei vaan hauskaa tää onn!!
no niin rakkaat mussukani koittakahan olla
terveitä ja ulkoilkaa paljon.
aurinkoita lauantaita teille mussukat!!

4.4.2020 kello 13:08
Jasmin Blomander
Huittinen



Päivän sapusta 


Korona päiväkirja 5.4.2020 Huittinen


Nousin tänään ennen kymmentä
tai sen jälkeen,
mutta menin nukkumaan kello 2:30,
kun en saanut unta
ja pyörin kamalasti sängyssäni.

Minulla on alkanut olemaan
näitä ihmeen panikki juttuja öisin,
mutta päivisin olen ihan kunnossa.

Tänäänkuin minä olen siivonnut kotonani
ja vein noita mun huonekalujani terassille
ja siellä ne sai sitten tuulettua oikeen kunnolla
ja sai jopa ihanaa tuoksua siellä.
Vein noi minun petivaatteeni ulos,
kun ekakasi oli tarkoitus viedä ne tulevalla viikolla
joku muu päivä tuolle ulos,
mutta minäpä vein ne jo tänään.

Eipä oo niin paljoa kaikkea muuta touhua
ja voi käydä tuolla lenkillä muina päivinä.

Minä en ole oikeen syönnyt mitään
sellaista ruokaruokaa,
vaan minä söin noita nuudeleita,
koska en jaksa tehdä mitään erikoista.

Nyt kun olen siivonnut oikeen kunnolla
niin nyt vaan voin keskittyä tuohon pelaamiseen,
kun sain lainaksi tuon pleikkari 2
ja siinä on todella paljon pelejä.

Odotan että olisi semmoista aikaa,
että voisin mennä pelamaan,
mutta viellä on pari asiaa jota pitää tehdä.

Tänään on ollut todella kaunis
ja lämmin päivä,
niin ajattelin että minä voisin viedä
pyykkini kuivumaan tuonne terassille
ja siellä ne nyt sitten on kuivumassa.

On tästä koronasta jotain hyötyäkin,
esimerkiksi se, että ehtii tekemään
noita kotitöitäkin kunnolla
ja ei ole kiire minnekkään.
Ja saa jopa siinä välissä myös jopa huilamaan,
jotta ei toi homma käy liian raskaaksi.

Kohta kun ilmat lämpenee,
niin pääsee tuonne terassille
juomaan vaikka päivä kahvit,
mutta ensin pitää odotella niitä
kauniita ja lämpimiä päiviä.

Meinasin että myös grillaisin kuhan sää suosii,
olisi niin kivaa grillata
ja nauttia omasta terassista.

Huh huh taas minä kirjoitin romaanin...
hehehehee... no eipä toi mitään.
Voihan ihme, teidän ansiosta voin hyvin!

5.4.2020 kello 17:22
Jasmin Blomander
Huittinen

 
Päivän puuha

Korona päiväkirja 6.4.2020 Huittinen


Minä se taas täällä kirjoittelen teille 
ja koitan teidän päivistä tehdä iloisempia,
mutta eipä tämmöinen oo kivaa.

Ähhhh...ei anneta tuommoisen lannistaa meitä
vaan meillä on ihanampia juttuja mielessä
ja se on tämä ihana KEVÄT....

Alkaa linnut laulamaan, ilma lämpenee
ja kohta viheriöi.
Minusta on niin ihanaa,
kun saa katsoa tämän kevään tuloa
ja ihan omasta kotoa.

Siinä näkee paljon, 
että miten tuo meidän luonto antaa meille
ja luonto ei sitten välitä yhtään
tästä hemmetin koronasta,
vaan päin vastoin se ottaa siitä kaiken ilon irti.

Minulla on alkannut päivä sillä tavalla,
että nousin sängystä kello 7:00.

Aloin miettimään,
että enpä taida jaksaa syödä aina tuota puuroa,
niin sitten minä otin tuon murolautasen,
söin sitä 
ja olin ihan tyytyväinen siihen.

Sitten minun piti mennä kauppaan Paulan kanssa.
Paula lähti sinne jo aikasemmin,
mutta sain hänet kiinni linja-autoasemalla,
josta me kävelimme yhdessä kauppaan.

Sitten kun me päästiin tuonne kaupalle,
ensimäisenä pistin muovihanskat käteeni,
että ei sais mitään tartuntaa.

Meillä ei taaskaan mennyt kauaa kaupassa,
kun olimme siellä koska tiesimme,
että mitä ostamme.

Kävin Honkkarissa ostamassa
semmoisen askartelu laatikon,
jossa on kaikkea kivaa
ja josta voi tehdä ihan mitä vaan.
Ostin itselleni lankaa ja puikot,
koska koitan alkaa tekemään sukkia itse.

Jos joku tahtoo, niin voi ostaa minulta sellaiset.
Nyt minulla on sitten tekemistä.

Pitäisi miettiä, mitä tekisi seuraavaan liveen,
jonka pidän aina sunnuntaina kello 17:00-18:00.

Mutta nyt pitänee lopettaa koittakaa olla terveitä!



6.4.2020 kello 15:40
Jasmin Blomander 
Huittinen

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti