keskiviikko 1. huhtikuuta 2020

Huhtikuun 1. päivä 2020

5 vuotisen TAITEESTA TYÖTÄ hankkeen toinen hankekausi piti alkaa 1.4.2020, mutta koronan viedessä kaikki muut työt hankekausi aloitettiin jo 16.3.2020. Maaliskuun loppupuoli on mennyt koko hankkeen uudelleenrakenteluun ja tänään sitten alkaa uusi kokonainen hankekuukausi.



Tulevaisuuden suunnittelu on siirretty nyt hamaan tulevaisuuteen ja tyhjältä näyttää menoallakka


Miten alkoi huhtikuu? Aamupalaksi editoitiin ensin Tiian #taiteestatyötä viikon 3/7 koronapäiväkirjavideo ja siitä tuli päivän teemaan sopivan hauska.



Sitten kirjoitettiin Satakunnan meikäläisten huhtikuun tilannekuva, joka näyttää tosi tylyltä, kun menoallakka kolisee tyhjyyttään kesäkuun alkuun saakka.




Arilla on Taiken tuella 4 tuntia päivässä käytettävissä TAITEESTA TYÖTÄ hankkeen tiimoilta. Koronanperkele katkaisi ikävästi kaikkien ryhmien työt kesken lennon, joten koko hankkeen uudelleenrakenteluun ja toimintaan 4 tuntia päivässä ei riitä kyllä oikein mihinkään. 

Tällä hetkellä keskeiset TAITEESTA TYÖTÄ -toimijat tekevät erilaisia etähommia ja koronapäiväkirjoja.

Jasmin ei taida enää tehdä koronapäiväkirjaa vaan koronaromaania. Näitä julkaistaan sitten jälkijunassa joskus myöhemmin, mutta tässä nyt teille tämän päivän Jasminin blogi.


Jasminin koronapäiväkirjasta taitaakin tulla koronaromaani...



Korona päiväkirja 1.4.2020 Huittinen 



Heräsin tänään kello 7:00.

Lähdin Paulan kanssa kaupalle kello 9:00.
Kävimme siellä todella nopeasti
ja kävelimme sitten kotia kohti. 
Meillä oli kivoja juttuja Paulan kanssa. 
Ilma oli niin suotuisa ja kaunis. 

Minua alkoi tänään suututtaa se, 

että tuolla asuntolassa 
käskivät minun mennä hakemaan 
sieltä sitä ruokaa, mikä sinne tulee.

Ainahan he ovat tuoneet minulle ruuan, 
mutta nyt maanantaina jouduin hakemaan sen sieltä.

Mutta minähän en anna
noitten minua pomotella yhtään, 

vaan sanoin sinne, 
että en tule hakemaan 
vaan minäpä tein itse ruokaa,
kun kävin kaupassakin.


Minua ei pomotella!

Sitten soitin taas asuntolaan 
ja sanoin puhelimesta, 
että se ei ole kunnossa, 
kun se ei ota tuota kosketusta ollenkaan 
ja on muutenkin vähän outo.

Hän, joka oli puhelimessa, sanoi, 
että hän keskustelee muiden kanssa, 
että onko se jo hoidossa 
ja onko kukaan alkanut hoitaa sitä.
Minulla on vahva epäilys siitä, 
että ei kukaan ole mitään hoitanut.

Minun pitäisi mennä lenkille tänään, 

mutta en tiedä uskallanko minä mennä, 
koska luin tänään, 
että Sastamalassa on yksi korona tartunta.
Jos se tulee tänne, 
niin se on tämmöisen pikku kylän menoa.

Toivon tietysti, että se ei leviä tänne saakka, 

koska ei ole mukavaa elää 
semmoisessa kuplassa koko aikaa 
ja pelätä henkensä edestä. 
Minulla on muutenkin ollut ahdistunnut olotila 
ja vielä tuo tieto lisää sitä PAHASTI. 

Mutta minä nyt lopettelen taas tätä höpinää, 

nähdään ja olkaa terveitä jookos?? 
Aurinkoista ja hyvää kevättä teille!! 


päivitetty 1.4.2020 kello 15:37
Jasmin Blomander
Huittinen

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti