sunnuntai 5. huhtikuuta 2020

Huhtikuun 3. päivä 2020

TAITEESTA TYÖTÄ hankkeen viikkotyötunnit tulivat täyteen jo torstaina. Kokopäivä hommaa olisi nyt tarjolla isommallekin väelle, mutta 20 tunnin palkallisella viikkoaherruksella mennään. Perjantai mentiin luumuillen, editoitiin kuitenkin Tiian päivän lyhytelokuva, väännettiin yhtä apurahajuttua ja Jasminin koronapäiväkirjasta julkaistaan nyt vähän jälkijunassa tämä perjantain juttu.



Jasminin päivästä tulee erityinen

Tässä on Tiian #taiteestatyötä viikon päivän lyhytelokuva. Päivän lyhytelokuvassa pohditaan palavia lintuja, muita tuhkasta nousevia asioita ja voimaa.






Sitten annetaan Jasmimille puheenvuoro.

Korona päiväkirja 3.4.2020 Huittinen


Minä sitten kirjoitan taas
tämmöistä kivaa k-kirjaa.

Heräsin tänään kello 9:30
ja tiesin että tästä päivästä tulee erityinen
ja niinhän siitä tulikin.

Minun ei tarvinnut hakea ruokaa asuntolasta,
koska olin sanonnut,
että en hae sieltä sitä ruokaa,
koska osaan itsekin tehdä ruokani.

Ja niin minä tänään tein itse ruokaa.
Ajattelin, että voihan kökkö,
osaanko enää tehdä ruokaa,
koska en ole vähään aikaa tehnyt mitään.

Onnistui se nyt jollain tavalla se minun ruoka.

Tänään on tullut lunta aika tavalla
ja tuullut kanssa paljon,
mutta ei se näköjään kaikkia haittaa,
vaikka kuinka tuulisi ja pyryttäisi.

Lähdin yhden ihmisen kanssa kauppaan.
Oli tuolla aika paljon ihmisiä liikkeellä
ja kaupassakin oli jonkun verran ihmisiä,
vaikka on tämä korona.

Ostin kaupasta jotain hyvää
ja se oli irtokarkit,
kun minulla on karkkipäivä tänään,
niin siksi ostin.
En muuta sitten ostanutkaan.

Minä en oikein ole tänään tehnyt mitään,
koska ei ole huvittanut tehdä mitään.
No jos jotain, olen tiskannut
ne tiskit mitä mulla on ollut tiskialtaassa
ja sitten olen koittanut keksiä jotain muutakin,
kun olla kamalan laiska ihminen.

Minä sain tänään kuulla,
että meillä jatketaan tätä kotijuttua 13.5 saakka.
Hitto miten minun pääni pysyy kasassa,
kun en saa mennä töihin, HEMMETIN HEMMETTI...

Minulla on tänään myös suututtanut se,
että joudutaan olemaan noinkin kauan kotona.
Miten minun varani riittää,
koska en saa mistään rahaa.
Pitäisi saada uusi puhelin
ja mistä revin siihen rahaa,
en niin mistään.

En taaskaan jaksa höpistä,
kun toi uutinen on pitänyt
minun mielen matalaksi.

Nyt minä lähden saunaan
ja pesen kaikki huolet pois
ja löylytän ne pois.
Kyllä se aurinko paistaa risukasaankin,
joten positiivisella asenteella eteenpäin!

Oikein hyvää viikonloppua teille,
olette 
minulle rakkaita!



3.4.2020 kello 20:46
Jasmin Blomander 
Huittinen

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti