maanantai 25. toukokuuta 2020

Tiistaitiimin purkuviikko alkaa maanantaina

TAITEESTA TYÖTÄ -blogeissa on ollut melkein kolmen viikon tauko. Tekstejä, koronapäiväkirjoja ja materiaalia tulee vain enemmän kuin yksi osa-aikainen ohjaajanrepppana ehtii käsitellä. Koronaväsymys riivaa myös tätä yhtä ohjaajaa, tekemistä on enemmän kuin ehtii tekemään ja kun yhden askeleen ottaa eteenpäin, tuntuu että tulee heti pari taka-askelta tilalle.

Tällä viikolla on Satakunnan meikäläisten Tiistaitiimin purkuviikko. Saimme Taikelta pientä lisätukea kuuden Tiistaitiimipäivän kehittämiseen ja purkamiseen. Huomenna 26.5. on viimeinen Tiistaitiimin kokoontuminen, mutta jonkinlaista jatkoa tulee todennäköisesti seuraamaan, mutta millaista, tässä vaiheessa ei kukaan tiedä. Uuvuttava epävarmuus tulevista toiminnoista siis jatkuu, jatkuu, jatkuu ja jatkuu aina vaan eristysryhmien taide- ja kulttuuritoimintojen kanssa.

Tässäpä nyt muutama viime viikon juttu näytille.


Kuva - Santeri Saarinen

Harjavallasta terveisiä


Hei.
Tässä olisi päivitystä,
mitä tänne Harjavaltaan kuuluu nyt. 


Meille tänne Harjavaltaan
kuuluu hyvää näin koronan vähentyessä.
Ei muuta kuin hyvää tulevaa parempaa. 




T: Samuli.

Eijalta terveisiä


Kävin eilen Harjavallassa
Paratiisi luontopolulla katsomassa maisemia.
Minulla oli evästä ja kahvia.
Sen jälkeen katselin rannalle päin.
Oli hieno paikka.
Tässä on minun kertomus.




Eija Railo

Moi taas täällä Kirjoittaa Santeri


Porin meikäläisille kuuluu hyvää.
Minulle itselle kuuluu hyvää. 

Vielä vähän aikaan pitää 
koittaa kestää tätä karateenia, 
jos vaikka 1.6. aukeaisi työkeskukset 
ja palattaisiin töihin.

Mutta todennäköistä on se, 
että kotona asuvat saavat käydä töissä 1.6. 
mutta siitä ei ole tietoa, 
että milloin me ketkä asutaan 
Porin kaupungin asumisyksikössa
saadaan alkaa käymään töissä työkeskuksessa. 

Kyllä se on ollut hienoa,
että olen päässyt palamaan avotöihin.

Sitä tietoa vielä odotellaan,
että milloin nuo työkeskukset avataan
asumisyksikössä asuville asiakkaille.

Jotkut ovat sanonut, 

että voisi mennä jopa elokuuhun.



Santeri Saarinen


Korona päiväkirja 22.5.2020 Huittinen


Minun päiväni on mennyt ihan ok.

Minulla on kivaa tiedossa tiistaina. 
Menen Nokialle minun kaverini luokse, 
kun hän on pyytännyt minut sinne. 
Tottahan toki minä sinne menen, 
jos niin haluaa, 
koska se on vaihtelua 
tähän tylsää oleiluun Huittisissa.

Minä olen nähnyt näitä katuja 
ja senkin takia haluan pois täältä.
Jos vaikka tulisi sitä lisää intoa asua täällä, 
että ei tule sitä kyllästymistä.
Olen huomannut, 
että sitä kyllästymistä on tullut jo esille.
Se ei ole kamalan kivaa. 

Onneksi ei ole kuin ensi viikko 
ja sitten alkaa työt. 
Sitten se alkaa toivon mukaan normalisoitumaan 
ja että olisi jonkun näköistä ohjelmaa päivässä 
ja saisi nämä päivät menemään nopeammin.

Tietysti toivon, 
että loman jälkeen päästäisiin töihin 
eikä tulisi sitä toista aaltoa tuota koronaa, 
vaan se hävisi kokonaan, 
saataisiin mennä 
ja tulla ihan vapaasti.

Minullakin olisi paljon menoa 
joka puolelle, niin se olisi todella kivaa, 
jos niin olisi että ei tulisi. 

Minulla on ollut todella hermo pinnassa 
kun en ole nähnyt yhtä ihmistä koskaan 
ja mä haluaisin nähdä hänet, 
jotta ihmisten ennakoluulot haalistuisi tästä ihmisestä 
ja alkaisi ajatella että hetkinen onhan se tottakin. 

Taisi olla tässä tämä.
Oikeen hyvää tulevaa kesää 
ja kauniita päiviä.
Toivottavasti ne päivät on sellaisia, 
että pääsisi muuallekkin, 
kun täällä tai muualla paikkakunnalla. 

Joopa joo....mutta nähdään ja hymyilään kun nähdään!!!!


päivitetty: 22.5.2020 klo: 22:31

Jasmin Blomander Huittinen


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti